Faceți cunoștință cu PEDEGOGIA UMANĂ!

Adevărata educație a unui copil este educația propriei persoane!

Proiect de: 

 🆘 Problema?

Trăim vremuri tulburi. Vremuri în care valorile false le înlocuiesc pe cele autentice.
Tehnologia ne conectează și înstrăinează în același timp. Ne oferă acces la cunoaștere, dar ne răpește liniștea, răbdarea și profunzimea.
Trăim într-o lume în care bolile sufletului se răspândesc în tăcere: anxietatea, depresia, burnout-ul devin noua normalitate.
Instabilitatea e prezentă peste tot: în familie, în școală, în viitor.
Iar copiii, cei care ar trebui să fie speranța noastră, par tot mai departe de noi: aroganți, dezinteresați, copleșiți sau complet absenți emoțional.

Dar nu copiii sunt „problema”. Ei sunt oglinda unei societăți rănite. Sunt rezultatul unei educații care a uitat esența: omul.

Am transformat școala într-o fabrică de note, statistici și conformism.
Am uitat să ascultăm, să încurajăm, să înțelegem. Am uitat că fiecare om (copil sau profesor) e o lume.

 ✅ Soluția?

Pedagogia umană nu e o simplă metodă de predare – e o filosofie a educației care pune omul în centru.
Ea nu întreabă doar „ce știi?”, ci mai ales „cine ești?” și „ce devii?”.
Promovează empatia, libertatea interioară, autenticitatea, încrederea reciprocă dintre profesor și elev.

Într-o lume în care totul devine mai mecanic, mai superficial, mai rapid, pedagogia umană vine cu o revoluție blândă:

-să vedem copilul ca ființă unică, nu ca un număr într-un catalog;

-să cultivăm curiozitatea, nu doar memorarea;

-să învățăm prin cooperare, nu prin competiție;

-să educăm nu doar mintea, ci și sufletul.

Avem nevoie de o educație care vindecă, care inspiră și care construiește oameni întregi.
O educație care să răspundă la haosul vremurilor noastre cu sens, valoare și umanitate.

💬 Alăturați-vă!

Dacă simțiți că e timpul pentru o educație cu inimă, vă așteptăm în Comunitatea Diriginților din Moldova – o mișcare susținută de Fundația Absolvent, Asociația Pedagogiei Umane din Moldova și Ministerul Educației și Cercetării al R.M.

Vreau mai multe informații!

 În educație există doar două abordări: UMANĂ sau AUTORITARĂ.

Tu ce alegi?

Ce este pedagogia Umană? 

🔗https://amonashvili.online/

Copii sunt implicați în procesul propriei

auto-educații

Sistemul de educație și formare elaborat de Amonashvili este cunoscut sub numele de „Pedagogia integrității vieții copiilor și adulților”, unde părinții acționează și în calitate de pedagogi.
Aceștia trebuie să înțeleagă și să accepte principiile fundamentale ale pedagogiei umane și să vadă copilul
ca pe un Mare Dar. Pedagogia umană oferă suficiente instrumente pentru a lucra în trio-ul copil–părinte–profesor.

Copiii au nevoie să fie iubiți

La început, să fie iubiți exact așa cum sunt. Doar prin acceptare începe procesul educațional – de aici se naște atitudinea umană.

Trebuie să li se respecte personalitatea și să le fie protejat psihicul.

Nu ar trebui să le tratăm problemele ca pe niște fleacuri. Pentru că în spatele oricărei dificultăți se află o oportunitate de învățare valoroasă.
Poate că, pentru un adult cu experiență, acestea par neînsemnate, dar pentru un copil pot reprezenta adevărate crize existențiale.
Trebuie să fim capabili să fim de partea copilului, să privim lucrurile din perspectiva lui, pentru a-l putea ghida cu blândețe.

Copii au nevoie de siguranța acestei lumi

Este important să susții mediul din jurul copilului în orice mod posibil, astfel încât el să simtă că lumea îi este prietenoasă. Așa se va naște în el dorința de a-i ajuta pe ceilalți. Totodată, trebuie cultivată capacitatea de empatie. Numai astfel se formează o personalitate armonioasă.

Cele 10 legi fundamentale ale Pedagogiei Umane

– Shalva Amonashvili:

1. Iubește copilul- Fiecare interacțiune trebuie să fie ghidată de o afecțiune autentică.

2. Înțelege-l- Încearcă să vezi lumea prin ochii copilului.

3. Respectă-i personalitatea- Copilul este o ființă cu drepturi, nu o „foaie albă”.

4. Păstrează optimismul- Ai încredere în potențialul fiecărui elev.

5. Cultivă răbdarea- Transformarea reală are nevoie de timp.

6. Ai încredere în copil și în tine- În talentele lui și în vocația ta educativă.

7. Creează un mediu umanizat- Atmosfera clasei trebuie să susțină dezvoltarea copilului.

8. Încurajează autodezvoltarea- Lasă spațiu pentru explorare și reflecție.

9. Renunță la penalizări prin notare- Evaluează pentru susținere, nu pentru a descuraja.

10. Fii un model uman- Calitățile esențiale: bunătate, sinceritate și dăruire.

Promotorii pedagogiei umane contemporane:

Shalva Amonashvili

● Doctor în psihologie

● Om Emerit al Științei din Georgia

● Fondator al Școlii de Pedagogie Umane din Georgia

● Profesor onorific al mai multor universități internaționale

● Președinte onorific al Centrului Internațional pentru Pedagogie Umană

● Scriitor

Paata Amonashvili

● Doctor în psihologie 

● Președinte al Centrului Internațional pentru Pedagogie Umană

● Sociolog, scriitor

● Director științific al grădiniței „Basti Bubu” din Tbilisi

● Cavaler al Pedagogiei Umane

Alexei

Babaianț

● Profesor și psiholog-consultant în domeniul dezvoltării personale și al relațiilor

● Gazda programului „Universitatea Părinților”

● Director al Școlii Superioare de Psihologie Practică din Krasnodar

● Cavaler al Pedagogiei Umane

Alexandru Pîrcălab

● Cavaler al Pedagogiei Umane

● Fondatorul Asociației Obștești "Asociația Pedagogiei Umane din Republica Moldova"

● Promotorul Pedagogiei Umane pe teritoriul R.Moldova

● Fondatorul Proiectului Hero Heart pentru copii și adolescenți

Evghenii Isacenco

● Expert în educație, consilier familial, psiholog pedagog cu o experiență de 16 ani
● Autor de cursuri și seminare pentru părinți, copii și cadre didactice
● Autor și organizator al numeroaselor proiecte educaționale
● Fondator al Centrului Belarus pentru Pedagogie Umană și al Asociației Cultural-Educative „TAȚII”

 

NU CONDAMNĂM, AJUTĂM! 

FOLLOW @fundatia_absolvent

LITERATURĂ RECOMANDATĂ: 

  1. Manifestul Pedagogiei Umane 🔗http://ichp.org.ru/about-the-center/manifest-gp/
  2. Dicționar de pedagogie umană 🔗https://menuamonashvili.taplink.ws/p/7d57ab/
  3. Antologia Pedagogiei Umană 🔗http://ichp.org.ru/library/anthology-gp/
  4. Ajutor metodic – dezvoltarea lecțiilor 🔗http://ichp.org.ru/library/methodical-help/razrabotka-urokov
  5. Cărți audio – Shalva Amonashvili 🔗https://amon-books.ru/
  6. „Psihologia pedagogică” – I. A. Zimniaia 🔗https://psychlib.ru/mgppu/zim/ZIM-001-.HTM#hid91
  7. Tabăra de vară din Mzianetti – Centrul Pedagogiei Umană 🔗https://youtu.be/wyQOCWWh4tc?si=pqXYX6DaImr8JucN
  8. Marina Targakova și Shalva Amonashvili – Rolul femeii 🔗https://youtu.be/RyTU0RJdm7Q?si=_KCuuW72207oK3MK
  9. Educația prin libertate – Școala Alexander Neill „Summerhill” 🔗https://youtu.be/UsdvGjMoESM?si=9wUxt6WkXpUKqdhL
  10. Școala unde copiii vor să învețe și să lucreze cu ei înșiși 🔗https://www.youtube.com/watch?v=FAS9aaR4bAA
  11. Ultimele zile din viața lui Socrate 🔗https://vk.com/wall-32385932_94253
  12. Literatură recomandată – disponibilă pentru studiu  🔗https://drive.google.com/drive/folders/1idvVasxnxLRbQODpU0fl0kBlSmbiGw70?usp=drive_link

📣 Doriți să aflați mai multe despre această abordare?
Contactați-ne și vă oferim tot suportul necesar: 

 

fundatia@absolvent.md

+373 68 60 77 00

str. Andrei Doga 28/6

Chișinău, Republica Moldova